Sponsori
Fondul de Burse, ediția a II-a este dezvoltat de Fundația Comunitară Buzău pentru elevii cu rezultate școlare și extrașcolare bune și cu potențial deosebit, dar cu resurse limitate. Bursele sunt însoțite și de mentorat, prin activități organizate de Fundația Comunitară Buzău în colaborare cu antreprenori, profesori sau specialiști locali, din Buzău. Prin Fondul de Burse, ediția a II-a vrem să dăm încredere tinerilor de astăzi că se află pe drumul cel bun și că prin educație pot reuși să ajungă unde își doresc.
Sprijinim și incurajăm educația
Sprijinim si incurajam educatia
Prin programul Fondul de Burse, ediția a II-a, oferim 16 burse în valoare de 3.000 RON/an și mentorat pentru elevii din clasele VI-VIII, cu rezultate școlare și extrașcolare deosebite înscriși la o unitate de învățământ din municipiul Buzău și care au resurse financiare limitate, pentru a le permite să aibă acces la o educație de calitate, pentru a încuraja angajamentul și dedicația față de învățare și pentru a-i motiva să-și atingă potențialul maxim.
Criterii de eligibilitate pentru Fondul de Burse, ediția a II-a
Criterii de selecție pentru Fondul de Burse, ediția a II-a
*Bursele se atribuie prin urmărirea procesului de selecţie: etapa de preselecție realizată de Fundația Comunitară Buzău și etapa de selecție realizată donatorii Fondului de Burse, ediția a II-a, împreună cu un reprezentant al Fundației Comunitare Buzău.
**Nu constituie criterii de acordare a burselor: genul, etnia sau religia candidatului.
Procesul de selecție
În selecția aplicanților se vor lua în considerare următoarele aspecte:
- Media generală a anului școlar anterior;
- Nevoia financiară;
- Motivația aplicantului şi gradul de complexitate cu care este completat mini-interviul;
- Nivelul de implicare în comunitate.
Ce costuri acoperă bursele?
Suma de 3.000 RON va fi oferită în 10 tranșe egale pe parcursul anului școlar 2023 -2024, pentru acoperirea costurilor de susținere a activității școlare și extrașcolare (transport școlar pentru elevii care fac naveta din mediul rural, manuale, culegeri, rechizite, cursuri de perfecționare, cazare/cămin, cantină, participare la olimpiade/concursuri/tabere educaționale, obținerea unor certificate de limbă sau a unor competențe, echipamente, etc.).
*În mod excepțional, în funcție de nevoia aplicantului, bursele pot fi acordate în 3 tranșe egale pe parcursul anului școlar 2023-2024.
Perioada de acordare a bursei
Bursele se vor acorda în 10 tranșe egale, de 300 RON în primele 10 zile calendaristice ale fiecărei luni din anul școlar 2023 – 2024:
- 10 Septembrie 2023 (sau in zece zile lucrătoare de la semnarea contractului) – 300 lei
- 10 Octombrie 2023 – 300 lei
- 10 Noiembrie 2023 – 300 lei
- 10 Decembrie 2023 – 300 lei
- 10 Ianuarie 2024 – 300 lei
- 10 Februarie 2024 – 300 lei
- 10 Martie 2024 – 300 lei
- 10 Aprilie 2024 – 300 lei
- 10 Mai 2024 – 300 lei
- 10 Iunie 2024 – 300 lei
Bursa va fi virată doar într-un cont bancar. Astfel, toți elevii admiși în Fondul de Burse vor prezenta contul bancar atunci când vor semna contractul, cont deschis pe numele lor sau al reprezentantului legal.
Acte necesare pentru înscriere
Data limită de transmitere a fost prelungită până pe 31 Iulie 2023, ora 17:00
Data limită de transmitere este 18 Iulie 2023, ora 17:00
Aplicantul va trimite următoarele documente utilizând următoarea adresă de mail contact@fcbz.ro sau le va aduce personal la Sediul Fundației Comunitare Buzău, Str. Victoriei, nr 9, Buzău (lângă fostul restaurant Pik-nik).
A. Documente de înscriere în program:
B. Documente şcolare
C. Documente de identitate
D. Documente financiare
Selecție
O selecție preliminară care vizează criteriile de eligibilitate și de selecție se face de către echipa Fundației Comunitare Buzău. Ulterior, profilul aplicantilor, care include toate aspectele solicitate (financiar, rezultate școlare și extrascolare, interviu, scrisoare de motivație, etc.) pe care Fondul de Burse le urmărește, va fi analizat de donatorii Fondului de Burse, ediția a II-a și un reprezentant al Fundației Comunitare Buzău. Astfel, lista cu aplicanții eligibili este trimisă către donatorii Fondului care selectează elevul/elevii pe care îl/îi susține timp de un an de zile.
Dacă donatorii consideră că profilul conturat al aplicantului nu este suficient în conturarea unui profil al bursierului, la solicitarea acestuia există posibilitatea realizării unei întâlniri între echipa Fundației Comunitare Buzău, aplicant și donator.
Lista cu bursierii admiși va fi trimisă și către mentorii din comunitate care își doresc să îi mentoreze pe elevi timp de un an de zile.
*Prezentarea unor documente false, neactualizate la zi ori a documentației incomplete privind veniturile, în scopul obținerii burse atrage după sine pierderea dreptului de a solicita pe viitor alte burse sau a unui alt tip de suport din partea Fundației Comunitare Buzău.
Calendar actualizat
IULIE 2023
- 03 iulie 2023 – Lansarea Fondului de Burse
- 04 iulie 2023 – 31 iulie 2023 – Depunerea aplicațiilor şi documentelor online sau fizic la sediul Fundației Comunitare Buzău
- 1 – 20 august 2023 – Pre-selecția bursierilor, de către Fundația Comunitară Buzău și selecția împreună cu donatorii.
AUGUST 2023
- 21 august 2023 – Anunțarea listei finale a bursierilor
SEPTEMBRIE 2023
- 22 august 2023 – 15 septembrie 2023 – Semnarea contractelor de finanțare cu bursierii și un părinte sau reprezentantul legal
- în zece zile lucrătoare de la semnarea contractului – Transferul primei tranșe
- septembrie 2023 (nu este stabilită ziua) – Eveniment lansare
OCTOMBRIE 2023 – IUNIE 2024
- lunar – Viramentul burselor (în primele zece zile lucrătoare ale fiecărei luni)
- lunar – Implementare şi monitorizare program:
- activități de mentorat
- monitorizarea bursierilor: adeverințe școlare privind situația școlară și a absențelor
Ianuarie 2024 – Raportarea situației școlare și completare formular feedback bursieri, se va transmite către donatori
Iulie 2024 – Raportarea situației școlare și completare formular feedback bursieri, se va transmite către donatori.
Pentru mai multe informații vă rugăm să ne contactați:
- Fundația Comunitară Buzău
- Tel: 0774942170
- Email: contact@fcbz.ro
Activități realizate
A doua activitate din cadrul acestui program a fost un atelier de dezvoltare personală, organizat în colaborare cu Dorin Panchiosu – John Maxwell Team Romania, în Centrul Iazul Morilor din Buzău.
A treia activitate din cadrul acestui program a fost o piesă de teatru la Teatru George Ciprian din Buzău.
A patra activitate din cadrul acestui program a fost un meci de handbal la Sala Sporturilor din Buzău.
A cincea activitate a avut loc în cadrul Global Money Week – Săptămâna Internațională a banilor așa că am fost cu o parte dintre bursierii noștri la Banca Naționala a României, Buzău, la expoziția “ZooMonetar – Fauna lumii pe bancnote și monede” pentru o lecție de educație financiară.
A șasea activitate a avut loc la Centrul „Iazul Morilor” unde am organizat pentru bursierii noștri un atelier de dezvoltare personală, susținut voluntar de psiholog Claudia Ichim. Mulțumim General Membrane S.A pentru pizza!