ART 3,14
UN PROIECT AL CLUBULUI 3,14 DE LA COLEGIUL NAȚIONAL ”BOGDAN PETRICEICU HASDEU”
Într-o lume în plină schimbare, al cărei viitor e greu de anticipat, soluția inteligentă e să dezvoltăm acele competențe care permit adaptarea la nou: creativitatea, gândirea de tip design, inteligența emoțională, capacitatea de a fi autonom, abilitatea de a organiza – adică niște competențe pe care sistemul educațional le ignoră în mare măsură.
ART 3,14
UN PROIECT AL CLUBULUI 3,14 DE LA COLEGIUL NAȚIONAL ”BOGDAN PETRICEICU HASDEU”
Într-o lume în plină schimbare, al cărei viitor e greu de anticipat, soluția inteligentă e să dezvoltăm acele competențe care permit adaptarea la nou: creativitatea, gândirea de tip design, inteligența emoțională, capacitatea de a fi autonom, abilitatea de a organiza – adică niște competențe pe care sistemul educațional le ignoră în mare măsură.
Obiective
Obiective
1. realizarea de ateliere de teatru/film și public speaking pentru elevii/profesorii din Hasdeu și din alte școli ale comunității buzoiene;
2. participarea la festivalurile naționale de teatru pentru liceeni și studenți: RELIEF, Festivalul Național ”Florian Pittiș”, Serile Teatrului Studențesc, Ideo Ideis etc.
3. participarea la festivalurile naționale de film pentru liceeni: Boovie, Filmmic, etc.
4. consolidarea parteneriatului de public speaking cu cele, două școli din Focșani – Colegiul Național ”Alexandru Ioan Cuza” și Liceul Pedagogic ”Spiru Haret” – și, ulterior, organizarea unui concurs regional de public speaking;
Proiectul nostru este parte dintr-o viziune mai amplă a școlii de la Hasdeu asupra relației pe care o construiește cu întreaga comunitate buzoiană, o relație deschisă, de punere în comun, în care școala să fie un partener cultural al comunității.
Cunoaștem nevoile reale de învățare ale elevilor din școlile noastre, am înțeles că parcursul educativ formal are nevoie de completări, are nevoie de un ritm de schimbare mult mai rapid decât cel actual, un ritm care să-l sincronizeze cu dinamismul crescând al societății.
Folosirea activităților de teatru/ film/ public speaking în educaţie înseamnă conturarea unei zone vag lămurite în
curriculumul actual – şi anume componentele grupate în categoria: valori şi atitudini. O astfel de educație îşi justifică rolul prin intermediul unor obiective semnificative spre care ţinteşte:
- În primul rând, teatrul/filmul/vorbitul în public presupun utilizarea unui limbaj multidisciplinar (muzică, ritm, gesturi, dans, imagine), ceea ce implică dezvoltarea unor abilităţi transdisciplinare esenţiale pentru a crea apoi gândirea critică, independentă a elevilor.
- Vorbim despre forme de învăţare concretă, practică (learning by doing), astfel că elevii pot
- experimenta diferite ipostaze de comunicare, de interpretare a unui mesaj, a feedback-ului într-o conversaţie, devenind conştienţi de efectele comunicării interpersonale, de limitele acesteia.
- Mai mult, teatrul/public speakingul oferă contextul necesar pentru exersarea unor tehnici de relaxare, de concentrare sau de organizare a propriului comportament, ceea ce va conduce la o mai bună înţelegere a sinelui, la o formă de echilibru atât de necesară în evoluţia unui individ.
Implementarea proiectului
Implementarea proiectului
Îți place proiectul? Donează pentru ART 3,14
FUNDAȚIA COMUNITARĂ BUZĂU
CIF: 41937262
CONT: RO40 RNCB 0096 1657 7133 0001
BANCA: BCR
Detalii transfer: ART 3,14
Îți place proiectul? Donează pentru ART 3,14
FUNDAȚIA COMUNITARĂ BUZĂU
CIF: 41937262
CONT: RO40 RNCB 0096 1657 7133 0001
BANCA: BCR
Detalii transfer: ART 3,14